Caravana trips and tips for consumer
Știați că aveți dreptul la mese și băuturi răcoritoare, proporțional cu timpul de așteptare atunci când zborul a întârziat sau a fost anulat? Sau că, în cazul în care zborul ajunge la destinație cu peste 3 ore întârziere ori este anulat, aveți dreptul la o compensație?
În anul 2016 Rețeaua Centrelor Europene ale Consumatorilor – ECC-Net a primit 44.875 de reclamații, 20,52% din acestea vizând transportul aerian, printre problemele reclamate fiind cele legate de întârzierea și anularea zborurilor, pierderea sau întârzierea bagajelor.
Un pas important în această direcție a fost făcut în anul 2013 când a fost demarată de către Comisia Europeană Campania de informare asupra drepturilor pe care le au pasagerii europeni, campanie care se bazează pe faptul că Uniunea Europeană este prima regiune din lume cu un set cuprinzător de drepturi ale pasagerilor pentru toate modurile de transport (aerian, feroviar, maritim, autobuz și autocar), scopul principal al acesteia fiind cunoașterea de către cetățeni a drepturilor de care dispun în prezent în temeiul legislației Uniunii Europene. Mai multe informații despre campanie puteți găsi pe site-ul dedicat: http://ec.europa.eu/transport/passenger-rights/ro/index.html.
"Suntem deja la al șaptelea an în care organizăm Ziua Drepturilor Pasagerilor în Transportul Aerian alături de celelalte Centre Europene ale Consumatorilor, al șaptelea an alături de consumatorii români care utilizează transportul aerian. Cel mai important mesaj pe care încercăm să-l aducem la cunoștința consumatorilor este că drepturile lor sunt reale și că nu pot fi ignorate de nimeni. Indiferent de situație, că vorbim de un zbor întârziat, anulat, de un bagaj pierdut, drepturile consumatorilor sunt clar stabilite și ar trebui respectate de transportatorii aerieni. Iar dacă acest lucru nu se întâmplă, ECC Romania este alături de ei pentru a le oferi informațiile sau sprijinul de care au nevoie", a declarat doamna Irina Chirițoiu, Director ECC România.
Centrul European al Consumatorilor – EC România pleacă în Caravana Trips & Tips for Consumer prin țară pentru a informa pasagerii din diferite aeroporturi despre drepturile pe care le au.
În perioada 30 mai – 6 iunie 2017, caravana ECC România va ajunge în aeroporturile din Timișoara, Oradea, Cluj și Sibiu pentru a oferi sprijin și consultanță pasagerilor. Va parcurge peste 1500 km pentru a informa pe toată lumea asupra drepturilor pe care le avem atunci când călătorim în Europa.
- Aeroportul Traian Vuia Timișoara – 31 mai 2017
- Aeroportul Internațional Oradea – 1 iunie 2017
- Aeroportul Internațional Avram Iancu – Cluj-Napoca – 2 iunie 2017
- Aeroportul Internațional Sibiu – 5 iunie
În fiecare oraș, pe lângă informările din aeroporturi, ECC România va avea si întâlniri cu ziariștii din presa locală, iar la Cluj-Napoca va informa spectatorii Transilvania International Film Festival – TIFF despre drepturile pe care le au atunci când călătoresc în Europa sau când achiziționează bilete de spectacole.
ECC România: Începând cu data de 1 ianuarie 2008 Centrul European al Consumatorilor România, ca membru al Rețelei ECC-Net, constituită la nivelul Uniunii Europene, înființat cu sprijinul Comisiei Europene și al Guvernului României prin intermediul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor și găzduit de către Asociația ProConsumatori (APC România), organizație recunoscută ca fiind de utilitate publică, oferă consumatorilor pe lângă consultanță și sprijin în soluționarea litigiilor transfrontaliere şi servicii de informare asupra oportunităților oferite de piața internă și asupra drepturilor lor legale.