Terminal nou
În data de 04.08.2020 s-a inaugurat noul terminal de pasageri. Contractul pentru executarea lucrărilor aferente proiectului de ”Construire, extindere și modernizare terminale de pasageri la Aeroportul Oradea” a fost semnat în data de 25.07.2017. Valoarea totală a contractului de lucrări a fost de 25.937.550, 59 lei, inclusiv TVA.
Obiectivele socio-economice care au stat la baza acestui proiect de investiții au fost:
- realizarea unui nou terminal de pasageri cu suprafaţa construită de 2925 mp cu destinaţia plecări şi sosiri curse interne şi sosiri curse externe amplasat în zona platformei nr.1 de îmbarcare-debarcare;
- reamenajarea terminalului existent pentru asigurarea fluxului de plecări destinat curselor internaţionale;
- amenajarea unor noi spaţii destinate parcărilor pentru public;
- amenajarea unor noi spaţii destinate parcărilor pentru personalul care își desfășoară activitatea în aeroport;
- realizarea unui drum de legătură între cele două terminale;
- realizarea de căi de acces între terminalul nou propus şi platforma nr.1 de îmbarcare-debarcare;
- realizarea de reţele de alimentare cu energie electrică pentru deservirea construcţiilor noi;
- realizarea/reabilitarea reţelelor de apă-canal care vor deservi construcţiile nou propuse;
- alimentarea cu agent geotermal a terminalului nou;
- realizarea de împrejmuiri pentru delimitarea diverselor zone din interiorul aeroportului;
- modernizarea şi căilor de acces dinspre terminalul existent către platforma nr.2 de îmbarcare-debarcare;
Caracteristici:
- Terminal nr. 1 (terminal nou)
- regim de înălțime: parter
- suprafața desfasurata: 2925mp
- număr de fluxuri: total 3, din care, din care:
-1 flux pentru sosiri curse interne
-1 flux pentru plecări curse interne
-1 flux pentru sosiri internaționale - capacitate prelucrare pasageri: 600 de pasageri/oră, din care:
-400 pasageri pe curse interne (200 sosiri+ 200 plecari)
-200 pasageri pe curse internaționale sosiri - număr de ghișee check-in pentru pasageri și bagaje: 4 ghișee
- număr de ghișee check-in pentru bagaje agabaritice: 1 ghișeu
- 3 porți de îmbarcare
- Terminal nr. 2 (terminal existent reamenajat)
- regim de înălțime: parter + etaj
- suprafața desfașurată: 2395 mp
- număr de fluxuri: 2 fluxuri pt. plecări internaționale
- capacitate prelucrare: 200 pasageri/oră și pe fiecare flux
- număr de ghișee check-in pentru pasageri și bagaje: 4 ghișee
- Parcarea din fața terminalului nou dispune de:
- 128 locuri de parcare publică
- 5 locuri de parcare pentru persoane cu dizabilități
- 14 locuri de staționare taxi
- 3 locuri de parcare pentru autocare
- 6 locuri de staționare autobuze
- Parcarea din fața terminalului 2 dispune de:
- 71 locuri de parcare publică
- Parcarea personalului care își desfășoară activitatea în aeroport conține:
- 80 locuri de parcare
În data de 10 August 2017 la Aeroportul Internațional Oradea a avut loc prima întrunire de lucru cu reprezentanții Asocierii UTI GRUP S.A. și ELDICLAU SRL – în calitate de Executant - în vederea realizării obiectivului de investiții „Construire, extindere și modernizare terminale de pasageri la Aeroportul Oradea”.
Tema principală a întrunirii a fost demararea serviciilor de elaborare a documentației tehnice de proiectare, vizitarea amplasamentului investiției cât și stabilirea locației Organizării de șantier.
La întrunire au participat:
- Dl. Pásztor Sándor - Președintele Consiliului Județean Bihor
- Dl. Gheorghe Pasc - Directorul General al Aeroportului Internațional Oradea
- Dl. Viorel Băican - Șef Biroul de Dezvoltare – Aeroportul Internațional Oradea
- Dl. Cosmin Mateșan – Inspector de specialitate – Compartiment Achiziții Publice – Aeroportul Internațional Oradea
- Dl. Ing. Sorin Maholea – Project Manager din partea UTI GRUP – Lider de asociere – Reprezentantul Antreprenorului
- Dl. Ing. Mihai Iacob – Director tehnic din partea UTI GRUP – Lider de asociere
- Dl. Ing. Aurelian Mureșan – Responsabil calitate din partea UTI GRUP – Lider de asociere
- Dl. Ing. Ovidiu Murariu – Site Manager din partea UTI GRUP – Lider de asociere
- Dl. Ing. Gabriel David – Project Manager din partea ELDICLAU
- Dl. Ing. Viorel Pop – Site Manager din partea ELDICLAU